Ridders van Gelre voor TV Gelderland.

Kijk hier de uitzending van maandag 7 december 2015.

Ridders van Gelre

Op 10 november heeft Jean Kreunen samen met René Arendsen de hele dag opnames ggemaakt vanuit een Willys Jeep in de Achterhoek voor de TV uitzending van 7 december van het Chauvinistisch geschiedenisprogramma: de Ridders van Gelre.
De Gelderse geschiedenis moet op de kaart en daar gaan de Ridders van Gelre voor strijden. Zestien weken lang gaan ridders Bas Steman en René Arendsen op zoek naar de mooiste historische verhalen waar iedere Gelderlander trots op mag zijn. De zoektocht is elke maandag om 18.20 uur (elk uur herhaling) te zien op tv bij Omroep Gelderland en gaat door in het weekend, waar elke zaterdag een locatie uit de uitzending gratis te bezoeken is. De Ridders van Gelre geven iedere inwoner van Gelderland alle redenen om trots te zijn op de Gelderse geschiedenis.

Vandaag start in Megchelen de eerste plaats in gelderland welke weer vrij was.

Megchetem 10 11 2015 web

De Gelderse vlag moest er natuurlijk wel op.

Ridders van Gelre 10 11 2015 Jeep Terborg

Centrum Terborg mensen interviewen en chocolade uitdelen.

Ridders van Gelre 10 11 2015 Fanfoto Terborg web

We hadden gelijk een paar fans die niet wisten wanneer Nederland laat staan Gelderland bevrijd is?????

Ridders van Gelre 10 11 2015 Tank en Jeep web

Even naar het Fort Garry Horse monument in Doetinchem in het Canadapark.

Ridders van Gelre 10 11 2015 Jeep voor kerk totaal web

In en rondom de Catharinakerk in Doetinchem.

Ridders van Gelre 10 11 2015 Jeep Kerk CU web

Ridders van Gelre 10 11 2015 opname kerk web

Krans gelegd voor alle slachtoffers in Doetinchem bij de kerkhaan die na het bombardement van 21 maart 1945 in een tuin werd teruggevonden.

Ridders van Gelre 10 11 2015 kerkhaan Doetinchem boeket web

In de Jeep naar Hengelo laatste opnames in het museum het is inmiddels 17.00 uur.

Ridders van Gelre 10 11 2015 opname in museum web

opname in het museum

Ridders van Gelre 10 11 2015 cameraploeg in museum web

en actie!

opspelden Orde web

Een grote verrassing René Arendsen benoemd mij tot Ridder van Gelre voor mijn jarenlange inzet en het  promoten van de geschiedenis van de tweede wereldoorlog in de Achterhoek.

ridderorde web

Uitzending 7 12 2015 Jean de Ridder en René Arendsen

Ridders van Gelre Jean Kreunen en René Arendsen.