Opnieuw wapendiefstal uit Oorlogsmuseum in België.

Thompson gestolen uit Museum History 44

Vandaag kregen we bericht van de eigenaar van het Museum History 44 te Bérisménil dat een onklaar gemaakt Thompson machinegeweer is gestolen.

Hieronder staat zijn relaas. Mocht iemand meer informatie hierover hebben, neem dan contact op met de politie of met het museum via history44@hotmail.be.

Thompson Museum België

Op zondag 25 juli 2015 rond 16:00 uur kwam een Nederlandse man met zijn zoon het museum binnen, beiden keurig gekleed, de vader 45 jaar grijs iets langer golvend haar naar achteren gekamd, met fel blauwe jas, spijkerbroek en baskets, zoon zo'n 20 jaar oud met krullend haar en zwart grijs petje, spijkerbroek en baskets, beiden hel blauwe ogen. Ze waren heel geïnteresseerd en bleven nogal lang in de nieuwe kelderexpositie vertoeven, na een tijdje kwamen ze terug naar boven en vroegen me of ze een sigaretje mochten roken om vervolgens hun bezoek voort te zetten. Ik zei hen geen bezwaar te hebben, maar zag dat ze op de parking toch even in de koffer van hun wagen aan het rommelen waren, dacht om wat te drinken... Blijkbaar om het nodige werkmateriaal even op te pikken, toen ze terug binnen kwamen vervolgden ze hun toer in de kelder. vermits ik daar nog geen camera bewaking had, zag ik niet hoe ze mooi de vitrine uit elkaar vezen en het slot forceerden om vervolgens een gedemilitariseerde U.S. Thompson machine gun te ontmantelen en een doosje onklare munitie te grijpen. Dit moffelden ze waarschijnlijk allemaal in hun broek en jas om dan met een grote glimlach me een prettige dag te wensen en ermee vandoor te gaan. Groot was mijn verbazing toen ik een halfuurtje later het museum afsloot en op deze diefstal stuitte. De politie werd op de hoogte gebracht.

Bron van dit bericht is www.wo2actueel.nl

Helaas lijkt het een gewoonte te worden zo langzamerhand. Wij vragen ieders aandacht voor deze zaken en doen een beroep op uw integriteit. Mocht u ergens iets zien wat afwijkt of verdacht is meld het dan aan de aangaande organisatie of personen.